Duration
5h Th, 15h Pr
Number of credits
Master in public health (120 ECTS) (Transitional programme) | 2 crédits | |||
Master in public health (120 ECTS) (new programme) | 2 crédits |
Lecturer
Language(s) of instruction
French language
Organisation and examination
Teaching in the first semester, review in January
Schedule
Units courses prerequisite and corequisite
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents
This course offers un initiation to the interest of medical simulation in the acute care.
Learning outcomes of the learning unit
Au terme de l'unité, l'étudiant sera capable de :
- Définir la simulation
- Identifier les avantages et inconvénients de la simulation
- Expliquer la structure d'une séance de simulation
- Identifier les composants du Cadre Conceptuel de la Simulation
- Réaliser l'écriture d'un scénario de simulation
Prerequisite knowledge and skills
Planned learning activities and teaching methods
Cours magistraux, vidéo
Simulation
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning)
Présentiel
Recommended or required readings
Travail à rendre en session.
L'étudiant écrira un scénario de simulation en respectant les consignes fournies lors des cours.
Work placement(s)
Organisational remarks and main changes to the course
Theory : 4h
Practice : 4h / small group
Contacts
Alexandre Ghuysen, Jean-Christophe Servotte